غبار آمریکا ونزوئلا ونزوئلا آمریکایی

غبار: آمریکا ونزوئلا ونزوئلا آمریکایی دیپلماتیک وزارت خارجه ریاست جمهوری اخراج دیپلمات وزارت امور خارجه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک ، حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی

    شنبه 12 دی 94، روزی بود که جریانات خودسر در اعتراض به اعدام روحانی شیعه شیخ باقر النمر به وسیله حکام آل سعود شبانه به سفارت عربستان حمله و ساختمان این سفارتخان

    کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک ، حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی

    حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی/ کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک

    عبارات مهم : ايران

    شنبه 12 دی 94، روزی بود که جریانات خودسر در اعتراض به اعدام روحانی شیعه شیخ باقر النمر به وسیله حکام آل سعود شبانه به سفارت عربستان حمله و ساختمان این سفارتخانه را با کوکتل مولوتوف به آتش کشیده و اموال موجود در سفارتخانه را تخریب کردند.

    اين تجمع ساعت 22:20 دقيقه شروع شد و اين در حالي بود كه بسيج دانشجويي براي عصر روز يكشنبه درخواست تجمع داده و با آن موافقت شده است بود. اقدام جريانات خودسر ضربه اي سخت به دستگاه ديپلماسي ايران وارد كرد؛ تا جايي كه تبعات اين حمله همچنان متوجه دستگاه ديپلماسي است و همچنان تمام روابط ديپلماتيك ايران و عربستان قطع است.

    کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک ، حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی

    امروز بيش از دو سال از آن حمله گذشته و امير عبداللهيان معاون سابق عربي- آفريقايي وزارت خارجه براي نخستين بار از وجود سندي در اين وزارتخانه خبر داده كه نشان مي دهد عربستان از حمله به سفارتش در پایتخت کشور عزیزمان ایران باخبر بوده هست. امير عبداللهيان در اظهاراتي قابل تامل در اين باره به تسنيم مي گويد: «در ماجراي سفارت عربستان در تهران، تحليل و ارزيابي بنده اين است افرادي كه با پرتاب «كوكتل مولوتف» سفارت عربستان را به آتش كشيدن نيروهاي حزب اللهي و بسيجي نبودند بلكه عوامل «نفوذي» بودند كه كاملا هدايت شده است اين كار را انجام دادند.»

    معاون سابق عربي – آفريقايي وزارت امور خارجه براي نفوذي خواندن عوامل حمله به سفارت عربستان دليل دارد و مي گويد: «اين را به اين دليل عرض مي كنم كه سفارت عربستان يك هفته قبل از اين اتفاق به سفارتخانه هاي خارجي در ايران اطلاعيه داده و تمامي خودروهاي سفارت و ديپلمات هاي خود را به فروش گذاشته؛ البته سند اين عنوان در وزارت امور خارجه موجود است.

    شنبه 12 دی 94، روزی بود که جریانات خودسر در اعتراض به اعدام روحانی شیعه شیخ باقر النمر به وسیله حکام آل سعود شبانه به سفارت عربستان حمله و ساختمان این سفارتخان

    اين نكته نيز قابل ذكر است كه در آن شرايط هنوز نه سفارت آتش زده شده، نه اتفاقي افتاده و نه آيت الله نمر اعدام شده است است.» عبداللهيان در ادامه ابعاد جالب تري از اين سناريو را افشا كرده و افزوده است: «نكته جالب توجه اين است كه اين يادداشت را به بعضي از سفارتخانه هايي در ايران داده اند كه با خودشان رابطه نزديك دارند، نه سفارتخانه هايي كه با جمهوري اسلامي ايران رابطه نزديك دارند، يكي از اين سفارتخانه ها، سفيرش در ملاقاتي كه با بنده داشت تصوير يادداشت را به من داد و گفت اين يادداشت براي ما ارسال شده است هست. ولی در عين حال به دليل احساسات پاك مردم ايران و عصبانيت از واکنش‌ها عربستان در اتفاق منا و از عدم مسووليت پذيري در اين اتفاق و اعدام آيت الله نمر اين وقت را فراهم كرد كه عوامل نفوذي بتوانند از شرايط پيش آمده سوءاستفاده كنند.»

    چه بر سر مهاجمان آمد؟

    نكته قابل تامل افشاگري عبداللهيان آن است كه چه كساني در اين غائله نقش داشته و چه برخوردي با آنها صورت گرفته است؟ بعد از حمله به سفارت عربستان در تهران، تعدادي از مهاجمين دستگير شدند. روز دوشنبه 28 دي ماه 94 جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب پایتخت کشور عزیزمان ایران از شناسايي و دستگيري سه متهم اصلي و كليدي تعرض به سفارت عربستان خبر داد و گفت: تاكنون تحقيقات مفصلي از اين متهمان انجام شده است است و در هفته هاي اخير دستگيري ها هدفمندتر شده است و فهرست هايي در اين رابطه نيز شناسايي شدند.

    کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک ، حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی

    سرانجام تعداد بازداشتي ها به 21 نفر رسيد كه پرونده يكي از اين افراد به دليل روحاني بودن، به دادگاه ويژه روحانيت ارجاع شد. نزديكي اين روحاني به يكي از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري در سال 96، چالش هايي را براي اين صورت نام آشناي اصولگرا به همراه داشت؛ نكته اي كه اسحاق جهانگيري در جريان مناظره هاي انتخاباتي به آن اشاره كرد و خطاب به اين كانديدا گفت: «حمله كنندگان به سفارت عربستان در حال حاضر در ستاد انتخاباتي شما مشغول كار هستند.» همين جمله كافي بود كه عكس اين روحاني در شبكه هاي اجتماعي به وسیله كاربران دست به دست شده است و مردم با صورت يكي از عوامل اصلي حمله به سفارت عربستان بيشتر آشنا شوند.

    در كنار اين صورت روحاني 20 نفر ديگر قرار داشتند. محسني اژه اي سخنگوي دستگاه قضا در فروردين ماه 96 با اشاره به حكم اين 20 نفر گفت: سه نفر از آنها تبرئه شدند، حكم شش نفر از آنها قطعي شد و باقي محكوم شدگان به حكم صادره اعتراض كردند. او راجع به چرايي تبرئه برخي متهمان گفت: «يكي از اتهامات، تخريب سفارت عربستان بود با اين حال در دادگاه هم ما اعلام كرديم كه اين اتهام بايد شاكي خصوصي داشته باشد، دادگاه هم بعد از بررسي عنوان تخريب سفارت عربستان را منتفي دانسته است.»

    شنبه 12 دی 94، روزی بود که جریانات خودسر در اعتراض به اعدام روحانی شیعه شیخ باقر النمر به وسیله حکام آل سعود شبانه به سفارت عربستان حمله و ساختمان این سفارتخان

    عدم شكايت سفارت عربستان از مهاجمين به دليل تخريب ساختمان يكي از نكات قابل تامل اين پرونده بود زيرا عربستان كه همواره از هر فرصتي براي تحت فشار قرار دادن ايران استفاده كرده، نسبت به اين عنوان مهم بي تفاوت بود كه با توجه به بیانات عبداللهيان راجع به درجريان بودن دولت عربستان از حمله به سفارتخانه اين كشور، تا حدودي ابعاد جديدي از اين اتفاق روشن شده است است.

    10 نفر از متهمان اين پرونده به حكم دادگاه بدوي اعتراض كردند كه پنج نفر از آنها در دادگاه تجديدنظر به شش ماه حبس و پنج نفر نيز به سه ماه حبس محكوم شدند. حال مشخص نيست كه در وقت رسيدگي به پرونده مهاجمين به سفارت، وزارت خارجه به اسنادي كه عبداللهيان به آن اشاره كرده، دسترسي داشته است يا خير و اگر اين اسناد به تازگي به دست آمده هست، آيا بیانات عبداللهيان راجع به آگاهي عربستان از اين حمله و پرده برداري از پروژه نفوذ در قائله سفارت عربستان كه هزينه هاي سنگيني به دستگاه ديپلماسي ايران تحميل كرد؛ باعث مي شود كه اين پرونده مجددا به جريان افتد يا خير؟

    کشف واقعیتهای تازه در باره یک اتفاق مشکوک ، حمله کنندگان به سفارت عربستان،حزب اللهی بودند یا نفوذی

    شرق

    واژه های کلیدی: ايران | پرونده | دادگاه | عربستان | سفارت عربستان | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار